Find vej: Forside » Artikler » Ny madportal med 25% vækst om måneden

Ny madportal med 25% vækst om måneden

Lagt på fastfood24.dk den 16-08-2012 af fastmaster

På spis-online.dk sparer kunderne penge og handler direkte på madstedernes egne hjemmesider. Ejerne varetager selv hele ordreekspeditionen og kundeservicen.

Pizzariaer og restauranter er ligesom alle andre i Danmark presset på deres indtjening og har svært ved at betale 10-25% af ordreværdien blot for at få formidlet ordren via en madportal. Ydermere skal de så vente 8-30 dage på at modtage betalingen. Resultatet er at madstederne sætter deres priser højere på madportalerne og at de får lavet deres egne hjemmesider.

- Vi har nytænkt måden at bestille fastfood på og har udviklet konceptet spis-online.dk. Kunderne handler direkte med madstederne. Systemet er nemt at bruge og kunderne kan føle sig helt trygge, lige fra ordreafgivelse til betaling, udtaler direktør Sven Rosenaa fra FirstFood Systems ApS.

Spis-online.dk er en fælles søgeside, hvor kunderne med deres postnummer kan finde madsteder i deres område. Kunderne bestiller og vælger betalingsmetode direkte på madstedets egen hjemmeside, og ejeren har fuld kontrol over alt på sin side. Bestillingssystemet er bygget op i et fælles CMS system, så siderne er genkendelige og fungerer på samme måde hos alle tilknyttede madsteder. Den browserbaserede mobilvenlige udgave af siderne bliver automatisk vist når kunderne bruger deres smartphones.

- Det viser sig at kunderne kan spare op til 20% ved at bestille på pizzariaets hjemmeside fremfor at bestille på andre madportaler eller telefonere ordren ind. Vores analyser af markedet viser at der er plads til yderligere meget stor vækst og den er vi parat til at tage hånd om.

Pizzariaet betaler blot en oprettelsesafgift og en symbolsk ordreafgift for at benytte systemet og det betyder at pizzariaet i de fleste tilfælde kan tilbyde kunderne en rabat på normalprisen og alligevel tjene mere på ordren end når den går gennem de gamle madportaler. Der er stor tilgang af pizzariaer og kunder til systemet og ordremængden er gennem det sidste år steget med gennemsnitlig 25% om måneden.

- Vi henvender os til kunder, som gerne vil have nem indflydelse på deres madbestilling. Det skal være let og ligetil at bestille mad, også hvis man ikke lige kan tåle tomater og gerne vil fravælge dem i salaten eller hvis man vil have bagt kartoffel i stedet for pommes frites. Tilbuddene på hjemmesiderne er lavet så kunderne, trin for trin, bestemmer hvad de ønsker/ikke ønsker.

Grundidéen i spis-online.dk er: bedre og billigere, både for kunder og for madsteder. Systemet er bygget fra grunden og har udspring i 20 års erfaring med trykning af menukort til pizzariaer, kinagriller, sushi-shops, sandwichbarer, restauranter og caféer. Der er et stort ønske fra madstedernes side om et alternativ på markedet og systemet er udviklet med dette for øje.
www.spis-online.dk startede i 2011 og har til huse i Hvidovre.